fbpx

Zza biurka na basen!

hobby sport - zza biurka na basen

W Polsce siedzący tryb życia to już niemal hobby i sposób spędzania wolnego czasu.  Praca biurowa przyczynia się jednoznacznie do spędzania wielu godzin w pozycji siedzącej. Jaki jest tego efekt? Obolałe kręgosłupy, zwyrodnienia kręgów, cellulit, otłuszczenie w okolicach pośladków i bioder, żylaki, zaburzenia przepływu krwi, zawały. Czy to nie brzmi przerażająco? Z siedzenia niestety nie możemy tak łatwo zrezygnować, ale możemy ograniczyć jego skutki przez uzupełnienie codziennej rutyny o odpowiednią dawkę aktywności fizycznej. W tej sytuacji warto odkopać z szafy zapomniany strój kąpielowy i udać się na basen. Pływanie jak i zajęcia z Aqua Fitnessu przynoszą same korzyści. Może być doskonałą formą aktywnego wypoczynku, pomagającą utrzymać kondycję fizyczną i dobre samopoczucie, które każda kobieta potrzebuje na co dzień.

 

Dlaczego ?
1. Dzięki temu, że podczas ruchu w wodzie angażujemy praktycznie wszystkie mięśnie, pływanie pełni rolę profilaktyczną i rehabilitacyjną, a także pozwala wyrzeźbić zgrabną sylwetkę. Sekret treningu w basenie tkwi w odciążającym działaniu wody. Wystarczy się w niej zanurzyć, by poczuć się lżej i wystarczy trochę popływać, by ważyć mniej. Oprócz tego, że spalasz kalorie na bieżąco w wodzie, budujesz masę mięśniową, która powoduje, że Twój metabolizm się rozkręca, a kalorie znikają jeszcze długo po wyjściu z szatni i wyschnięciu włosów.

2. Wodne aktywności świetnie wpływają również na elastyczność skóry. Ujędrniające efekty pływania pokochają zwłaszcza Panie, które miewają problem ze znienawidzoną „pomarańczową skórką”. Pływanie redukuje nie tylko tzw. cellulit tłuszczowy, ale i wodny, wywoływany przez zatrzymanie wody w organizmie. Doskonale pobudza krążenie, co sprawia, że obrzęki zostają zredukowane.

3. Badania przekonują, że ćwiczenia w wodzie przynoszą najwięcej korzyści w łagodzeniu bóli kręgosłupa. Gimnastyka w wodzie zmniejsza nacisk na kręgosłup, wspomaga rozluźnienie mięśni i poprawia ruchomość stawów.

4. Pływanie usprawnia również układ krwionośny. Serce zaczyna szybciej pompować krew, tkanki są bardziej dotlenione. Naczynia krwionośne stają się bardziej elastyczne. Korzystne jest również dla serca ułożenie ciała podczas pływania (poziome), dzięki czemu efektywniej pompuje krew, co zapobiega chorobom serca.

5. Pływanie podobnie jak inne aktywności fizyczne jest świetnym sposobem na redukcję stresu i pozbycia się nadmiaru energii. Po ciężkim dniu wystarczy odprężyć się w wodzie przez 30 minut, by rozładować napięcie mięśni i poczuć się bardziej zrelaksowanym i spełnionym. Dodatkowo na zajęciach z Aqua Fitnessu zwiększa się wydzielanie endorfin, które zapewniają dobre samopoczucie oraz dawkę pozytywnej energii.

Widzimy się na basenie?