Wzmocnij pewność siebie cz.1

hobby_sport_wzmocnij_pewnosc_siebie_cz_1

Gdy ją mamy, wydaje się naturalna jak oddychanie – nawet  się nad nią nie zastanawiamy. Kiedy nam jej brakuje, zaczynamy doświadczać dyskomfortu, skrywamy się, stajemy się nieśmiali, odpuszczamy, nie wierzymy w siebie.

Tak to pewności siebie. To fundament W TRENINGU MENTALNYM i  w budowaniu wewnętrznej siły.

Co składa się na pewność siebie ?

Są to 3 elementy:

  1. AUTOAKCEPTACJA WŁASNEJ OSOBY – czyli szanowanie siebie (ciała, charakteru, osobowości).
  2. ODWAGA DO DZIAŁANIA POMIMO LĘKU I STRACHU – pewność siebie tworzy się i wzmacnia, kiedy robimy rzeczy trudne, robienie łatwych rzeczy nie rozwija.
  3. WEWNĄTRZSTEROWNOŚĆ – to poczucie odpowiedzialności za swoje  życie.

Jeśli posiadasz w sobie powyższe 3 składowe pewności siebie to możesz być spokojny o swoją wewnętrzna  siłę, możesz ją jeszcze wzmacniać . Natomiast jeśli NIE posiadasz tych elementów lub jeden z nich  to warto zastanowić się na kolejnym pytaniem:

Dlaczego nie jesteśmy pewni siebie ?

Ponieważ na pewnym etapie życia nauczyliśmy się hamować naturalne impulsy, a w zamian za nie dostaliśmy zestaw zasad, jak „powinniśmy” i jak „nie powinniśmy” żyć, myśleć, działać.

Przywracanie naturalnej pewności siebie to proces docierania do tego, co w nas autentyczne. To ufanie swoim odczuciom, intuicji. To pozwolenie sobie na bycie w pełni żywym .

Zatem, jak pracować nad pewnością siebie? Poniżej kilka sprawdzonych sposobów:

  1. ODKRYJ SWOJĄ AUTENTYCZNOŚĆ – zastanów się co usłyszałeś o sobie od bliskich Ci osób (rodziców, nauczycieli, krewnych) – jaki jesteś? Jaki powinieneś  być ? Jak powinieneś żyć ?
    Czy to rzeczywiście jest prawda o Tobie ?
    Jak służą Ci te przekonania? Jak realnie wpływają  na Twoje zachowanie, sposób widzenia świata?
  2. MÓW DO SIEBIE DOBRZE – zajrzyj w głąb siebie i zadaj sobie pytanie:
    Co lubię w swoim wyglądzie? Co jest moją zaletą ? Czego inni mogliby się ode mnie nauczyć?
  3. DBAJ O SWOJE CIAŁO I ZDROWIE – regularny tryb życia, aktywność fizyczna, dieta. Zaplanuj to, bo samo się nie zrobi.
  4. SZUKAJ MOCY W ŚRODKU A NIE NA ZEWNĄTRZ – doceniaj to co masz i ciesz się chwilą obecną.
  5. ROZWIJAJ SIĘ I ZWIĘKSZAJ SWOJE  KOMPETENCJE – bo im więcej wiesz, tym bardziej wierzysz w siebie.
  6. OSWAJAJ STRACH – zastanów się, co najgorszego może wydarzyć się, jeśli zrobisz to czego boisz się ? Spróbuj wychodzić każdego dnia stopniowo ze swojej strefy komfortu.

Pewność siebie to projekt życia, nad którym warto stale pracować. Aby wzmocnić pewność siebie potrzeba treningu i uwagi oraz warto każdego zrobić mały krok w kierunku jej  budowani. I pamiętaj że nikt za Ciebie tego nie zrobi. Tak wiec zacznij od dziś. Trzymam za Ciebie kciuki!

Patrycja Chomiczewska