Loading...

JOGA ASTHANGA

„Dynamiczne ruchy aktywizują nieużywane stawy i mięśnie. Sztywne ciało dzięki temu staje się miękkie, elastyczne i jest przygotowane do wykonania asan których wcześniej nie mogło wykonać bez trudu. Dynamiczny i szybki ruch ma także pozytywny wpływ na umysł. Buduje odwagę i pewność siebie i dosłownie dokonuje „prania mózgu” które oczyszcza umysł czyniąc go świeżym i otwartym.” 

Geeta S. Iyengar

Joga to uniwersalne ćwiczenia, które kształtują zdrowe i piękne ciało, dają wewnętrzną siłę, spokój i harmonię.

Jedna z najpopularniejszych odmianą jogi na Zachodzie jest Asthanga joga. Asthanga joga stanowi najbardziej efektywny i wszechstronny trening na poziomie fizycznym, charakteryzującym się płynnymi przejściami między pozycjami yogi (asanami) oraz energetyzującym oddechem (ujjayi).
Regularna praktyka zapewnia prawidłową postawę i ładną sylwetkę, uelastycznia i wzmacnia mięśnie, ujędrnia ciało i co ważne zapobiega i przeciwdziała dolegliwościom i bólom kręgosłupa oraz poprawia samopoczucie. Równoważy skrajności na różnych poziomach – czyni ciało elastycznym i silnym, jeśli zaś chodzi o poziom psychiczny – ekstrawertyków uspokaja, introwertyków otwiera na świat.
Serdecznie zapraszamy na zajęcia dla grupy początkującej, do której można dołączyć w dowolnym momencie, nie trzeba mieć żadnych podstaw, nie jest też konieczne uczestniczenie w zajęciach wprowadzających. Pracujemy tu nad oddechem i jego koordynacją z ruchem, stosowania band oraz elastycznością ciała. Uczymy się również podstawowych sekwencji dla ashtangi yogi: powitania słońca A i powitania słońca B. Poprzez pozycje stojące przechodzimy tu do asan siedzących jako wstępu do nauki całej pierwszej serii ashtangi yogi.

JOGA DLA SPORTOWCÓW – BIEGACZY

Joga jest idealnym uzupełnieniem treningów w każdej dziedzinie sportu, dlatego na zajęcia zapraszamy wszystkich aktywnych – jeżeli bierzesz udział w triatlonach, wspinasz się, biegasz,  jeździsz na rowerze… te zajęcia są również dla Ciebie.

JOGA DLA SPORTOWCÓW to trening,  którego podstawą jest rozciąganie oraz wzmocnienie głębokich mięśni stabilizujących. Dzięki jodze wzmocnisz mięśnie głębokie oraz mięśnie stabilizujące, w ten sposób poprawisz pewność i stabilność kroku, co znacznie zmniejszy ryzyko kontuzji kostek, kolan oraz bioder. Poprawisz również elastyczność oraz zakres ruchów. Nauczysz się świadomie pracować oddechem dzięki czemu poprawisz swoją wydolność oddechową.

Na zajęcia zapraszamy zarówno tych którzy już ćwiczą jogę, a także dla tych którzy jeszcze nigdy nie stali na macie.

CENNIK:

10 zł – KARNET, 15 zł – wejście jednorazowe. Zajęcia odbywają się w HYDROSFERA Kietrz